Praca w wakacje w Grecji - 2018

Przepiekna Grecka wyspa Zakynthos

Pracowite wakacje w Grecji 2018.

Grecja to bardzo ciekawy kraj. Zróżnicowany pod względem krajobrazów, są tu przepiękne plaże, piaszczyste, kamienne, są przepiękne wzgórza, strome klify, a co najważniejsze jest wspaniała czysta woda.
   Może w formie naszych odkryć, tych które najbardziej nas zdziwiły, zaskoczyły, sporządzimy mały przewodnik.

Jak tu dotarliśmy.

Do Grecji zawitaliśmy pod koniec czerwca. Miała to być fajna praca, praktycznie na skraju raju. Historia naszego znalezienia sie tutaj też jest warta opisania. Jakoś na początku roku, wraz z żoną postanowiliśmy gdzieś wyjechać na wakacje. Może nie było planu wyjazdu do pracy, ale braliśmy poprawkę, że to była by fajna opcja. Przeglądając internet natrafiliśmy na wyspę Zakynthos w Grecji. Patrząc na te przepiękne zdjęcia, oglądając filmy z youtube, postanowiliśmy troszeczkę bardziej się temu przyjrzeć. Żonka wyszukała stronkę poświęconą słynnym „ bluecaves „ , a na niej ogłoszenie w formie „ przyjmę do pracy parę, najchętniej małżeństwo, które chciało by pracować w raju, praca polega na dbaniu o 6 willi, ogród, oraz okolice, baseny ... itd”   Napisaliśmy, że tak bardzo chętnie, po czym minęło mnóstwo czasu, gdy pewnego dnia na początku czerwca odezwał sie e-mail od tajemniczego pana Jorgo, właściciela tej przepięknej posesji z zapytaniem, czy nadal jestesmy zainteresowani pracą u niego, na skraju raju. Przypomniało nam sie to piękne miejsce, postanowiliśmy odpowiedzieć - tak. Po krótkiej rozmowie Skype ustaliliśmy troszkę szczgulów. Takim to sposobem udalo nam sie wynaleźć tanie i długie połączenie do naszego upragnionego zakadka na pięknej wyspie w samym sercu natury. Tak to autobusem samolotem i samochodem dotarliśmy do Grecji. Co mnie tu zszokowało po drodze to śmietnik w miejscach gdzie gryzło sie to z moimi wyobrażeniami o pięknej wyspie. Wyglada na to ze w mieście sa służby, które dbają o porządek, jednak na uboczu wyspy z dala Od cywilizacji nikt nie dba o to piekno przyrody, a turysci dokladaja duzo swojego. Gdy dotarlismy na miejsce oczmi naszymi ukazal sie przepiekny zakatek czysty, piekne kamienne wille, każda z basenem. No coś pięknego. zobaczcie sami:

Willie w Zakynthos blue caves - poszukujac raju Grecją
Jedena z villi „ bluecaves „

pracowite wakacje

Praca w “bluecaves “.

Czy mozna oczekiwać coś wiecej od miejsca i czasu ? Myślałbym wcześniej, że wszystko jest tutaj na miejscu. Jednak nie ma tak dobrze, Pan Jorgo okazał sie jednym z tych, ktorzy chcieliby wykożystać pracownika do granic możliwości. Tak pierwszego dnia dowiedzielismy sie, że praca 8 godzin dziennie 6 dni w tygodniu to tylko teoria. Owszem wszystko można zrozumieć, jak się wie że pracuje sie za odpowiednio wieksze wynagrodzenie. Jednak i to było w teorii. Owszem miejsce wynagradzało troszkę tą niewolniczą pracę. Jingke starała się jak mogła. Było też kilka chwil miłych, które będziemy dobrze wspominać, jak na przykład Kristine, która z nami pracowała. Kobieta w wieku 58 lat, z niesamowitą energią. Myślę, że gdyby nie ona to po pierwszych kilku dniach byśmy podziękowali panu Jorgo za wystawienie nas na minę. Takim to sposobem po wielu potyczkach, awanturach, krzykach.... Pewnego dnia wyraził sie o mojej żonie „ woman do that” i to było ostateczne pożegnanie. Każdy z nas zasługuje na szacunek. Daliśmy panu Jorgo tydzień wypowiedzenia i postawiliśmy na swoim. Wtedy to Pan Jorgo zmienił podejście i stał się jak przyjaciel. Wtedy to wysłał nas na wycieczkę statkiem do słynnych „ bluecaves „ gdzie pomimo pracy nad nimi nie mieliśmy okazji ich zobaczyć.  Oto kilka zdjęć z tego rejsu

Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie zwiedzili ile się da po swojemu. Tak więc kilka zdjęć z naszej pieszo - rowerowej wycieczki :

Odnaźliśmy też piekną dziurę w skale zalaną wodą, piękne kolorowe rybki, niektóre całkiem sporawe, malutkie kraby, tylko szkoda że nie mieliśmy wędki.

Bluecaves Greece - poszukujac raju

W ostatnie dni szukaliśmy w internecie, raczej na facebooku dostępnej pracy na wyspie. I takim to sposobem znaleźliśmy pracę w firmie Abba. Właściciel bardzo miły, przeciwieństwo pana Jorgo. Po takiej pracy niewolniczej, po 16 godzin dziennie a i niekiedy wiecej, moglo już być tylko lepiej. Jingke chciała już wracać do Polski, ale  jakoś udało nam się dojść do porozumienia, postanowiliśmy dać szansę panu Pablo.
A całą historie zwiedzania wyspy na maxa opisałem w przewodniku, co warto zobaczyć na wyspie Zakynthos
Zastanawia mnie tylko dla czego nie mogliśmy znaleźć żadnego review w internecie i na forach odłącznie pracodawcy pana Jorgo. Mam nadzieję, ze ten post pomoże wam odrobinkę, by nie naciąć się na minę.
Napiszcie czy teżnięliście doświadczenia z takimi pracodawcami ?
Pozdrawiamy was serdecznie z gorącej Grecji.